W ramach projektu przeprowadzimy czterodniowe szkolenia, podczas których nauczyciele, bibliotekarze i pracownicy domów kultury poznają m.in. gry i zabawy uczące logicznego myślenia, dowiedzą się, jak programować w języku Scratch, pozwalającym na tworzenie animacji i gier, nauczą się sterować robotami edukacyjnymi oraz stworzą indywidualne plany rozwoju kompetencji cyfrowych. W szkoleniach wezmą też udział pracownicy ośrodków doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Szkolenia
4
dni szkolenia
2
dwudniowe zjazdy
32
godz. szkoleniowe
Na szkolenia nauczyciel powinien zabrać: laptopa (zjazd 1 i 2) oraz robota Photon,
tablet i matę (tylko zjazd 2)
Szkolenia odbędą się w dwóch turach na terenie gmin biorących udział w projekcie.
Do udziału w turze wiosennej szkoleń szczególnie zapraszamy nauczycieli klas III, którzy w roku szkolnym 2018/19 nie będą mieć zajęć z uczniami, bądź będą prowadzić klasy I.
Częścią szkolenia nauczyciela będą zajęcia z uczniami. Ostatniego dnia szkolenia stacjonarnego nauczyciel przekaże trenerowi harmonogram zajęć z uczniami. Zajęcia powinny rozpocząć się nie później niż 4 tyg. od zakończenia szkolenia stacjonarnego dla nauczyciela.
Każde szkolenie będzie prowadzone przez dwóch trenerów programowania, którzy po zakończeniu szkolenia stacjonarnego zapewnią nauczycielowi wsparcie podczas zajęć z uczniami.
Tura wiosenna – Szkolenia dla nauczycieli
Szkolenie dla bibliotekarzy i pracowników domów kultury
Tura jesienna – Szkolenia dla nauczycieli
Trenerzy
Janusz Skonieczny
Trener programowania w języku Python. Współautor materiałów w programie Koduj z Klasą. Prowadzi warsztaty z programowania o Django, PyGame, Flask, uczy także wykorzystania profesjonalnych narzędzi, takich jak PyCharm oraz GIT. Doradca ds. informatyki w zarządzie Polskiego Stowarzyszenia Promocji Oświatowych. Jest twórcą internetowego serwisu dziennika elektronicznego dziennik.edu.pl. Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej oraz Szkockiego Fife College. Programuje od 2000 r.
Wioletta Matusiak
Popularyzatorka idei nauki programowania dla dzieci – prowadzi klub CoderDojo, jest zaangażowana w wiele projektów m.in.: Mistrzowie Kodowania, Mobilni Doradcy, Latarnicy Polski Cyfrowej. Swoją przygodę ze szkoleniami dla nauczycieli rozpoczynała w Centrum Edukacji Obywatelskiej, obecnie współpracuje z Ośrodkiem Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne). Prowadzi Fundację Edukacyjną Emil, działającą na rzecz zmian w polskiej edukacji.
Stanisław Szulc
Nauczyciel konsultant ds. informatyki w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli (Wydział w Ciechanowie). Współautor pakietu dydaktycznego do nauczania algorytmiki i programowania. Prowadzi warsztaty programistyczne z wykorzystaniem gier planszowych, klocków Scottie Go! i aplikacji Scratch. Wielki entuzjasta wczesnej nauki programowania wśród dzieci.
Waldemar Wyka
Trener programowania i specjalista w zakresie nowych technologii. Prowadzi zajęcia dla dzieci z matematyki i programowania oraz kursy komputerowe dla seniorów. W ramach Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne) szkoli nauczycieli z zastosowania nowoczesnych technologii i nauki programowania. Jego motto to: „Matematyka jest alfabetem, za pomocą którego Bóg opisał wszechświat (Galileusz)” . Właściciel firmy szkoleniowej
PRO-SZKOLENIA.PL.
Ewa Osiecka
Nauczycielka konsultantka ds. wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej w Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli (Wydział w Ciechanowie). Trenerka nauki programowania. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli przedszkola i klas I – III, m.in . „Kodowanie i programowanie dla najmłodszych”, „Elementy programowania w edukacji matematycznej”.
Anna Marciniak
Edukatorka dzieci i młodzieży w zakresie programowania i robotyki, trenerka nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) i nauki programowania. Podczas prowadzonych przez siebie warsztatów udowadnia, że nauka programowania dla najmłodszych wcale nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a może wiązać się z naprawdę dobrą zabawą.
Aneta Lewczuk
Trenerka rozwoju osobistego. Prowadzi szkolenia dla dzieci, młodzieży i dorosłych z podstaw programowania, podczas których łączy zabawę z nauką logicznego myślenia. Pomaga uczestnikom szkoleń znajdować rozwiązania problemów oraz zmieniać sposób myślenia i działania.
Anna Trelińska
Trenerka Ośrodka Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne) i Wspomagania Kompleksowego oraz mentorka w projekcie Link do przyszłości. Prowadzi kursy dla nauczycieli z myślenia algorytmami oraz nauki programowania. Inżynier – absolwentka Wydziału Mechaniki i Budowy Maszyn Politechniki Warszawskiej, specjalizuje się w programowaniu obrabiarek sterowanych numerycznie CNC i systemach CAD/CAM.